Про дотримання повітряно-температурного режиму у закладах освіти з метою попередження захворювань дітей

fgedrterte

За прогнозами синоптиків найближчим часом очікується зниження температури атмосферного повітря. Несприятливі погодні умови можуть негативно впливати на стан мікроклімату навчальних приміщень. Недотримання визначеного Державними санітарними правилами і нормами температурного режиму у закладах освіти може негативно позначитись на здоров’ї дітей та поставити під загрозу навчальний процес.

Вікові особливості теплорегуляції у дітей характеризуються великою чутливістю до змін показників мікроклімату та потребують забезпечення комфортного повітряного-теплового режиму приміщень.

Гігієнічне нормування мікроклімату приміщень визначено в залежності від віку дитини, функціонального призначення приміщень. Основні показники, які характеризують мікроклімат приміщень – є температура, відносна вологість, швидкості руху повітря.

Відповідно до Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234, оптимальною температурою у групових осередках є +19-23° C, у приміщеннях басейну +29-30° C, у залах для занять музикою та фізичною культурою +18-19° C, у теплих переходах – не менше +15° C, у приміщеннях, що займають кутове положення або знаходяться в торці будівлі закладу, температура повітря повинна бути не менше +21° C. Відносна вологість повітря в приміщеннях, де перебувають діти, повинна бути в межах 40-60 %.

Відповідно до вимог ДСанПіН 5.5.2.008-01 «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» температура повітря в класах і кабінетах має бути 17-20°С, у майстернях з обробки металу і дерева – 16-18°С, спортивних залах – 15-17°С, роздягальнях при них – 19-23°С, в актовій залі – 17-20°С, у бібліотеці – 16-18°С, медичних кабінетах – 21-23°С, рекреаціях – 16-18°С, спальних приміщеннях – 18-20°С, в умивальних – 20-23°С, вестибюлі, гардеробі –16-19°С, у туалетах – 17-21°С, душових – не нижче 25°С. Відносна вологість повітря повинна складати 40-60%.

Відповідно до вимог Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2013 № 144, допустимі параметри мікроклімату в опалювальний період в житлових, навчальних приміщеннях і приміщеннях для дозвілля вказаних закладів становлять: температура повітря від 18°С до 22°С, відносна вологість — 40-60%, швидкість руху повітря — не більше 0,25 м/с. У спортивному залі, залі ЛФК, приміщеннях для ритміки та хореографії, майстернях з обробки деревини й металу температура повітря повинна бути 15-18°С, в приміщеннях медичного блоку — 21-23°С.

Щоб здійснювати постійний контроль дотримання температурного режиму, необхідно всі приміщення закладу забезпечити термометрами. Крім того, згідно з Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів не рідше двох разів на рік засновник зобов’язаний організовувати лабораторний контроль показників мікроклімату.

Ще одним важливим елементом, який сприяє зменшенню випадків захворювань на гострі респіраторні інфекції та загострення хронічної захворюваності є дотримання чистоти повітря в приміщеннях, що забезпечується: відповідністю кількості дітей до нормованої наповнюваності; регулярністю та якістю вологого прибирання приміщень; використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Засновникам та керівникам закладів освіти необхідно забезпечити систематичний контроль за виконанням санітарних правил і норм, у т.ч. за функціонуванням системи опалення, дотриманням повітряно-температурного режиму у приміщеннях, де перебувають діти, у разі необхідності, своєчасно припиняти навчальний процес.