Договір на установку вікон. Будьте уважніше!

okna

У зв’язку із численними зверненнями споживачів щодо порушень їх прав під час встановлення металопластикових конструкцій Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області повідомляє наступне.

Деякі суб’єкти підприємницької діяльності, скориставшись довірою громадян, особливо людей похилого віку, низького рівню своїх знань, проблемами зі здоров’ям, проводять недобросовісну підприємницьку діяльність. А саме: пропонують спеціальні умови виконання замовлень (всілякі знижки, розстрочки платежів), заохочують надавати згоду на оформлення споживчих кредитів, оформлення яких здійснюється у тому ж приміщенні, не даючи часу на вивчення договорів та прийняття відповідних рішень.

Такі методи роботи суб’єктів господарювання призводять до того, що обманутим споживачів залишається тільки право надавати звернення на неякісні надані послуги, не виконання строків заказів, гарантійних зобов’язань та ін.

Аналіз договорів на установку вікон, показує, що виконавці робіт намагаються всіляко відійти або обмежити відповідальність за проведення робіт з монтажу. Зокрема, умовами договору передбачене лише зобов’язання доставити товар, але не встановлювати. Інформацію щодо установки  споживачі отримують усно, що не дозволяє в майбутньому пред’явити виконавцю претензії щодо терміну та якості завершеної установки.

Більшість договорів щодо установки металопластикових конструкцій не містять інформацію про види продукції, матеріали, фурнітуру, розмір, колір. B договорах споживачів обмежують розміром штрафу у разі затримки виконання робіт. Як правило, цей штраф становить 0,1%, 0,3%, тоді як відповідно до статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено штраф у розмірі 3% від вартості за кожен день затримки.

Порядок оплати вартості послуг зазначається майже у всіх договорах та погоджується із замовником. При цьому розрахунковий документ (чек, квитанція), який підтверджує факт отримання коштів суб’єкти господарювання часто не надають.

Відомі випадки, коли у договорі відсутні дані щодо місцезнаходження суб’єкта господарювання, деякі суб’єкти господарювання постійно змінюють місцезнаходження пункту прийому заказів, що унеможливлює проведення перевірок та застосування до них штрафних санкцій.

Виходячи з вищевикладеного, слід бути більш уважнішими, зважено підходити до укладання договорів на виконання послуг з  установки пластикових вікон, дверей або будь-яких інших ремонтних робіт.

У конфліктних ситуаціях необхідно написати заяву на ім’я керівника (виконавця послуг) з вимогою щодо виконання умов договору або усунення недоліків у виконані роботі. Таку заяву обов’язково складати у двох примірниках, один з яких з відміткою про отримання виконавцем, залишається у замовника. Якщо претензії ігноруються, Вам слід звернутись за допомогою до Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області.

Не зайвим буде нагадати всім суб’єктам господарювання, які займаються виробництвом і установкою вікон і дверей про необхідність дотримання законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів», Правил побутового обслуговування населення.